hemma från världen

Idag kommer jag att somna på bra humör. Några timmars gospelsjungade gör susen för själen! Det är så väldans himlans fantastiskt roligt! Himlans fantastiskt roligt hade jag det också förra veckan i skånelandet! Fick träffa Z och Z:as bäbis vilket var mycket trevligt! Jag och min kära Marie fick också uppleva en mycket trevlig stund som jag tror att vi båda hade längtat efter sedan vi var små! Vi gick in på en musikaffär. VI letade pianon. VI fann fem akustiska flyglar!!! Vi satte oss vid en var. VI SPELADE!!! O my god vilken underbar kännsla! Det var ren lycka för mig. Att bara jamma loss tillsammans! Att bara följa varandra i musiken. Sedan kanske det inte lät så bra men det struntar jag högaktningsfullt i. Det var musik från våra hjärtan och det var underbart! VI hann också med en tur till Köpenhamn vilken var en stad som gav mig en bra känsla i magen, till skillnad från vår huvudstad. Mitt konto är dock inte sig likt efter alla trevliga affärer, jag tror att choppingdjävulen har börjat ta boning i mig! Men tänk, 40 minuter från frukostbordet befann vi oss mitt inne i en flermiljonstad med alla möjligheter det innebär, ibland undrar man ju vad i hela friden som håller en kvar i denna avlägsna trackt! Jag kan ju inte påstå att jag hurrade då fredagen kom och Strömsund närmade sig med flygets hastighet. Men nog är det bra att komma iväg då och då för att vidga vyerna och ta sig ur de djupa inkörda vägar man vandrar i vardagen. Nya människor och upplevelser förgyller tillvaron! Nej nu ska jag krypa ner under dunet, finns mycket mer jag vill berätta men jag är för trött för att formulera mig nu.


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0