Hon som är UPPRÖRD!!!

Idag är det tur att jag är en ung relativt tränad kvinna med starkt hjärta och starka blodkärl! För annars hade nog Östlund befunnit sig på bårhuset liksvept och klar vid det här laget! Upprörd är förnamnet. Mellannamnet är kränkt lessen och FÖRBANNAD! Efternamnet är frustrerad megairriterad maktlös törlej! Hur många av er skulle inte bli väldigt kränkt av frågan: "Kan du gå på toa själv?" Jag är en skattepliktig straffmyndig hyfsat intelligent ung vuxen samhällsmedborgare som idag fick denna fråga tillsammans med ett antal andra idiotiska integritetskränkande frågor. -EHH! Jo jag är fullt kapabel att torka mig i röven själv! Och tvätta håret kan jag också själv! Och ja. Jo jag kan laga mat. Jo, jag kan gå nedför en trappa. Jo, jag kan klä på mig själv. Jajamensan  jag kan knyta skorna också! Jo, jag kan äta själv! Jag dräglar inte ens! Jag kan bädda sängen! Jag kan spela schack! Jag kan argumentera emot abort på grund av "missbildat foster" så folk tillslut står mållösa. Jag kan hitta på "oanständiga" saker med snygga karlar! Jag kan ta sm-guld. Jag kan åka galet fort nedför en slalombacke. Men! Ändå får jag frågan om jag är kapabel till att torka mig i röven. Det är absurt! Jag är blind. Ingenting mer. Ska det vara så fruktansvärt svårt att i alla fall till en viss del kunna tänka sig in i en annan människas livssituation? Finns det någon som ser sig själv i röven när de  torkar sig? Knappast! Eller har någon glömt att berätta för mig att insidan på alla toalettstolar är försedda med speglar så att man ska se härligheten ordentligt? Hallå folket! Vakna upp! Kom ut ur era små trånga verklighetsuppfattningar! Se människan istället för frågeformuläret! Allt detta för att jag vill ha en ledsagare att åka skidor och löpa med. Nej. Jag kan bara skaka på huvudet och sucka från botten av mina unga lungor. Jag skäms något fruktansvärt över att det kan få vara såhär i vårat "fantastiska välutvecklade Sverige" Jag skäms över att myndighetsbeslut kan få hamna hos godtyckliga handläggare och skäms över att man inte har samma rättigheter beroende på var man har råkat födas i detta land.

  Nä... Blir så in i H-e less!


Har varit och gosplat nu. Usch. Tycker inte att det gick bra. Självförtroendet kan falla tillbaka på 0 på grund av en liten millimetersfelton. Ostabilt? Dåligt? Ja!

Bye bye fuckmåndag!



Kommentarer
Postat av: Gabriella

Ida! What a day, ibland finns det verkligen sådana människor som inte har empati nog att ens försöka sätta sig in i en annans liv, utan väljer istället att platsa in personen i någon typ av mall. Knasigt..



Hoppas däremot att lunchen smakade och mättade din mage :D

2008-11-24 @ 23:33:04
Postat av: Malin

Hallå min vän!

Kul att du hittat mig & min blogg ..

Hmm, det finns många idioter till människor,

jag blir arg när jag läser detta inlägg!



Jag vet och tror på dig min vän, du kan allt bara du vill och jag ser upp till dig!

Kram Kram!

2008-11-25 @ 08:07:31
URL: http://malinstrandh.blogg.se/
Postat av: C

Bra skrivigt Ida! Bara till att lotsa in alla sk myndighetspersoner hit så dom får sig en omgång. Hoppas det löser sig iaf! Kram

2008-11-25 @ 09:19:45
Postat av: såffi ,

jadu ida. ibland undrar man om det verkligen är 2008 vi lever i. men det är gött att du inte gräver ner dig, keep up! ditt inlägg skulle kanske vara en väckarklocka som insändare i tidningen :P

2008-11-26 @ 23:28:01
URL: http://so0fie.blogg.se/
Postat av: Sharon

Mycket snyggt skrivet Idapida. Underhållande. Håller med föregående skribent om plats i tidningen för denna lilla text. Den är riktigt bra.



Och jag håller tummarna och tänker på dig.



"Everything you do

And what is done to you

Doesn't have to change you

It only makes you stronger and stronger

The more they take away from you"

2008-11-27 @ 11:42:54
Postat av: Ida

tack alla för era fina kommentarer

2008-11-27 @ 14:46:23
Postat av: malin

Man blir helt brydd, var är världen påväg?

sitter fortfarande och skakar på huvudet.

Håller med Sofie om att det här inlägget skulle passa super bra som en insändare i tidningen!



Ida, Du är bäst. Glöm aldrig det.



Kram/ MalinGS

2008-11-28 @ 11:16:28
URL: http://malings.blogg.se/
Postat av: Ewa

Ja, vad säger man...undrar om dom frågar samma sak när folk söker ekonomiskt bistånd oxå...

Gillade kommentaren om att det är ett snyggt underlag till insändare.

2008-11-28 @ 13:13:23
Postat av: Sanna

Galet vackert och mäktigt skrivet! Fortsätt rocka, trots betongsuggorna som föragligt nog försöker stå i vägen.

2008-12-03 @ 23:02:45
Postat av: ronja

Vet inte om du läser detta, men jag är måålös. Jag har fått många häpnadsveckande idiotiska frågor, men det här har jag som tur är aldrig råkat ut för. Instämmer med de flesta, skulle vara en perfekt insändare.

2009-01-01 @ 16:00:54
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Hejsan Ida!

Nu har jag läst det här inlägget som du pratade om!

Inte svårt att förstå att du blev sur! Vem skulle inte bli det efter att ha pratat med sådana idioter?

Jag tycker seriöst att såna där handläggare borde vara lite mer pålästa om de olika funktionshindren och vad de innebär! Har samma problem med mina här i GBG… De fattar inte nåt om syn! Så hemskt att det är såna personer som avgör hur mycket timmar man får vilket ju betyder hur många timmar man kan komma ut och göra grejer!

Blä alltså!



Föresten, måste bara säga att du skriver riktigt bra!

Kram Nicolina

2009-09-13 @ 19:25:59
URL: http://pernheim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0