hon som gymdansar!

Julgröt, julskinka och sill i all ära, men njäe. Jag föredrar en vanlig vardag med ett regält gympass. Ikväll spenderade jag två timmar där och alldeles ensam var jag! Helt perfekt! Jag behöver inte riskera att sätta mig i ansiktet på gubbar (johodå, det har hänt) eller att springa rakt in i någon i min iver att ta löparbandet före någon annan. Jag behöver inte heller irritera mig på "storkäran" som ska skryta inför varandra över hur stora deras biseps har blivit, och stöna värre än en fullblodsavelshingst i fullt arbete i sin längtan att ta två kg mer än polarna. Jag kan också stoppa in hörlurarna långt in i huvudet och vråla med i Kirk Franklinlåtarna medan jag då och då gör några galna moves i min ensamhet. Förr eller senare kommer nog någon att ertappa mig i mitt gymgosplande, men so what! Livet är för kort för att man ska slösa bort tid med att bekymra sig över vad andra ska tycka och tänka. Tryck in lite härlig gospel i hjärnan och gör några krigsdanser då och då i gymmet så ska ni se att musklerna växer utav bara attan!


Kommentarer
Postat av: Sharon

Lovely... Fan vad bra du skriver ungdjävel.

Och angående höskullen: Klart jag minns det. Haha.

2009-01-01 @ 22:21:31
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Sandy

Sånt är helt underbart! Att bara kunna göra sina egna moves, sjunga högt som fan och bara... vara fri!

2009-01-02 @ 17:25:53
Postat av: e

tack, tack, tack, TACK för kommentaren! det värmde! :)

2009-01-04 @ 00:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0