Hon som lyckobubblar!

Nu har Lana varit här i fyra dagar och det har varit fyra dagar av extrem konsentration från nyblivna mattes sida, hjärnan har gått på högvarm och utmattningen har stundvis varit total! Om sanningen ska fram så har jag inte haft tid och ork att njuta riktigt eftersom att energi inte har räkt till så mycket kännslosvall, den har förbrukats till att ta in allt och försöka göra så rätt som möjligt med hunden. Men ikväll! Vi gick hem till mamma och allt flöt på kanonbra! Lana knyter an till mig mer och mer och är också såklart därmed mer angelägen att vara mig till lags. När vi kom hem efter kvällskissningen sa dressör Carina (som är här i 10 dagar för att köra ihop oss) att det verkligen går jättebra och att jag ska ta åt mig av det eftersom att hon verkligen menar det. "Du har talang för att föra hund och det är en fröjd att få köra in en hund då det går såhär bra". Det var nog en av mitt livs bästa komplimanger och lyckobubblorna bubblar runt i hela min mage nu! Om hon som är ett riktigt hundprofs säger det så tror jag på det! Har man dresserat ca 45 ledarhundar och levererat upp emot 60 så vet man vad  man pratar om. Visst kommer det att bli fel otaliga gånger och jag kommer säkert att vilja sälja hunden till lägsbjudande ibland. Men jag är helt övertygad om att denna lilla schäferdam kommer att bereda mig så mycket lycka, glädje och frihet så det kan ni inte ana! Imorgon ska vi gå ut och morgonrasta själv för första gången! Ingen dressör som kan berätta vad som händer eller rycka in om något går snett! Pirrigt och spännande! Håll tummarna för mig! Det finns mycket jag skulle vilja skriva och berätta om men det får räcka såhär för ikväll, trött trött trött nu!

       


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad spännande du har det nu. Hoppas jag får träffa den lilla vovvan med matte något framöver.



Kram kram från Gunilla

2009-02-02 @ 21:21:35
URL: http://grindelunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0