Jag är bara en liten hund jag!

Jag heter Lana och bor hos en människa som heter Ida! Oftast är hon rätt snäll fast ibland är hon lite sträng tycker jag. Tex om de tkommer en jättefin hund och går som jag vill leka med så får jag nästan aldrig det, då säger matte bara NEJ med den där rösten som man inte ska trotsa! Nu har vi just varit ute på en jätterolig promenad! Vi gick i den där jättebranta backen där jag alltid får springa som jag vill. Idag hade några barn byggt en ring av stora snöklumpar som jag hoppade sönder! ÅÅHH vad roligt det var! Jag blev så busig så jag inte kunde låta bli att hoppa upp på matte, och vet ni,, hon blev inte arg! Hon började kasta snöklumpar som jag fick springa och jaga! Jag kan hoppa jättehögt när jag försöker fånga en klump! Min matte fick något slags konstigt ryck och sprang upp och ner i backen, jag förstog absolut ingenting men jag sprang också och det var skojigt! Matte orkar inte alls springa lika mycket som mig och efter en jättekort stund la hon sig på marken, då slickade jag henne i ansiktet och kom på att jag skulle gräva en grop bredvid henne! Gräva är en hobby som vi hundar tycker om att ägna oss åt! Jag brukar gräva en stor grop i den hårda snön, sedan kan man göra massa roligt i den! Man kan stoppa ned hela huvet i den lösa snön och man kan lägga sig och rulla i den till exempel.  Nu är jag ganska trött efter min lektur och min middag så jag ligger i min sköna säng och vilar. Ofta vill jag inte äta mat, jag vill nästan liksom kräkas åt den ibland men det förstår  inte min matte. Idag åt jag upp för att slippa tjatandet.

   Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Sharon

Uuuunderbart!

2009-03-24 @ 23:02:41
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sötaste lilla vovven!

2009-03-26 @ 09:39:02
URL: http://sannasspot.blogg.se/
Postat av: Fröjavägen

Lana,lilla vovven, du börjar likna din matte. Hon kan också känna sej spyfärdig inför olika saker men ibland faller hon till föga för att slippa tjatet :o) puss puss på er!

2009-03-26 @ 15:15:05
Postat av: Fröjavägen

Lana,lilla vovven, du börjar likna din matte. Hon kan också känna sej spyfärdig inför olika saker men ibland faller hon till föga för att slippa tjatet :o) puss puss på er!

2009-03-26 @ 15:16:07
Postat av: C

Haha underbart Lana! jag ser framemot fler roliga historer från dej o din söta matte ute i stora vida världen puzzz

2009-03-27 @ 00:27:15
Postat av: Ronja

Hej Lana!

Visste inte att du var så språkbegåvad! :)

2009-03-29 @ 19:46:49
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0